Ny säng

Det är egentligen ny soffa som står på tur eftersom det är där vi inte riktigt känner oss hemma rent stilmässigt än... och det är inget direkt fel på den sängen vi har. Problemet sitter snarare i min rygg och min kropp. Att utredas för reumatism är både skrämmande och skönt på en gång. Skönt för att äntligen få veta och att det kanske finns hjälp, skrämmande för att det kanske inte alls finns det... Jag har ofta svårt att sova för att den sängen vi har är på tok för mjuk och jag kan ligga sömnlös en hel natt på grund av värk och uteslutande varje morgon så är jag stel i hela kroppen som om jag vore 90 år. Därmed har vi bestämt oss för att satsa på en ny, ordentlig, bra, anpassad säng så att jag ska ha dom bästa förutsättningarna att sova bra. Vi vill gärna ha en snygg sänggavel till den nya sängen och jag har verkligen fastnat för IKEAs Brimnes serie :)
 
Stora förvaringslådor under sängen där vi kan förvara lakan och extratäcken. Förvaringsutrymme bakom gaveln där böcker, tidningar och pennor får plats utan att det ser stökigt eller plåttrigt ut :) Eftersom vårat sovrum domineras av en snedvägg så är det lite krångligt att möblera och vi har den stora Hemnesbyrån, också från IKEA, bredvid sängen och den tar ganska mycket plats... därmed får det bli en 160 säng och inte en 180... den vi har nu är 140 så det blir ändå ett uppsving ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0