13 Månader

Många tycker att vi är töntiga som "firar" månadsdagar och vi får ofta höra att det är något man "växer ifrån" osv... Jag måste få skriva lite om detta. För oss handlar det inte om att vi firar med tårta och gör världens kalas kring varje månadsdag utan för oss handlar det om att EN dag i månaden är bara VÅRAN där vi vet att vi tar tid för varandra. Går vi på bio eller liknande så är våra vänner välkomna att följa med, inget är så härligt som att få dela dessa stunder med våra vänner. Då kanske vi lagar en god middag på tu man hand eller går ut och äter och sedan träffar vi upp sällskapet och går på bio eller vilken aktivitet det nu är vi bokat.
 
Att då ha ett datum är i praktiken väldigt fördelaktigt då alla månader inte ser likadana ut med jobb, kvällsaktiviteter osv... Vi vet redan i förväg när vi planerar att den 21e är våran dag och skulle något dyka upp den 21e någon månad kan vi självklart ta våran egen tid en annan dag men ska man försöka få till den tiden lite slumpmässigt så blir den oftast inte av. Man har sina rutiner, det händer saker hela tiden och det är lätt att börja ta varandra för givet när vardagen bara rullar på. För oss är det jätteviktigt att uppmärksamma varann och verkligen få den här tiden... EN gång i månaden, 12 gånger per ÅR... 
 
Jonatan och jag i Thailand mars 2012 ♥ 9 dagar i sol och värme bara för oss själva var underbart!

Kommentarer
Postat av: charlotte

Hej!
kan börja med att jag gillar verkligen din blogg! Kollar varje dag om du har gjort ett inlägg ^^
Men jag skulle vara tacksam om du kunde berätta hur du gick tillväga för att få din bok publicerad?
Mvh charlotte

Svar: Hej Charlotte! Tack för dina fina ord :) Min bok finns publicerad på www.vulkan.se där jag själv står som ansvarig utgivare. Kram!
Ami

2012-06-22 @ 20:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0